Influenza Blog

Stressz oldása aktív formában

Dr. Somogyi Katalin belgyógyász szakorvos, diabetológus, gerontológus ajánlásával

2016. március 25. - blogeditor

Az immunrendszer erősítése kapcsán a stressz is gyengítheti a szervezetünket. A stressz oldására alkalmasak a különböző aktív mozgásformák, a szabadidős tevékenységek, a sport, ill. akinek szükséges a gyógytorna, vagy a vízben végezhető torna.

aerobik_szabadban3_1.jpgForrás: hévízi NaturMed Hotel Carbona

Idősebbek számára is ajánlható mozgásforma a Flabélos, ami növeli a pulzusszámot, javítja az emésztést és vérkeringést, megállítja a csonttömeg vesztést, ugyanakkor kíméletes az ízületekhez. Egyre népszerűbb immunerősítő  fizikai terápia, a Bemer terápia, melynek alkalmazásával optimálisan hasznosulnak a tápanyagok, erősödik a szervezet védekezőképessége, nő a sejtek oxigén felvétele. Javítja microcirkulációt és a rugalmas érfalmozgást, serkenti a szervezet anyagcseréjét, támogatja az immunrendszert, ezáltal fontos segítséget jelent a szervezet öngyógyító erőinek aktiválásában.
A Sensolite fényterápia szintén immunerősítő hatással is bír és a tél végén oly gyakori depresszióra is hatásos.
Ahhoz, hogy csúcsformában tartsuk immunrendszerünket, nemcsak a szándéknak kell meglennie, de szükség van tudatosságra és a kitartásra is. Figyeljünk táplálkozásunkra és adalékanyagoktól mentes, sok nyers zöldséget, gyümölcsöt, megfelelő fehérjét, szénhidrátot, rostot és vizet fogyasszunk.
Mozogjunk rendszeresen és tartózkodjunk többet a szabad levegőn.
Aludjunk napi 6-8 órát.
Szakítsunk időt a lazításra. Mindezekkel feltölthetjük szervezetünket és a helyes életmóddal elkerülhetők a betegségek!
Hazánk méltán híres és gazdag kiváló gyógy- és wellness hotelekben, ahol szakemberek tanácsa mellett – akár egy hosszú hétvége alkalmával is - sokat tehetünk a tavaszi megújulásért. Így indítva a tavaszt az aktív, egészségtudatos életmód permanens életformánkká válhat, ami a testi-lelki feltöltődést, az egyensúlyt és az egészséget biztosíthatja számunkra.